ORGANIZACE  POBYTU  DĚTÍ  V  MŠ

 

6.30 –  8.30                   spontánní hry a pohybové činnosti, (do 7.15  se děti scházejí  na pavilonu A a C, ve třídě v přízemí )

8.00 –  8.15                   individuální a řízená práce s předškoláky a dětmi s OŠD

8.30 –  8.55                   komunitním kruhu – návrh programu, pohybové a hudebně-pohybové hry, pohybová cvičení, dechová                                                     cvičení,   cvičení v tělocvičně, 9.00 –  9.15           svačina

 

9.15 –  11.50                činnosti iniciované pedagogem – řízené, nepřímo řízené, kolektivní, skupinové, individuální,             

                                      příprava na pobyt venku – oblékání

                                       pobyt venku (v maximálně možném rozsahu) – vycházka, pobyt na  zahradě – spontánní činnosti a hry,                                                   hodnocení,  

11.50 -12.00                svlékání, hygiena, příprava na oběd

 

12.00 -12.40                   oběd

 

12.30 – 13.15                  převlékání na odpočinek, odchody dětí domů

klidové činnosti – prohlížení časopisů, rozhovory na lehátku, poslech pohádek před spaním

13.15 -14.30                   relaxace, klid na lehátku, (děti, které zůstávají v MŠ po obědě,                        

                                          odpočívají na lehátku minimálně po dobu nezbytnou k úklidu třídy , umývárny a toalet)

Spánek (děti s nižší potřebou spánku mohou v době odpoledního                   

                                          odpočinku odcházet do třídy a zabývat se klidovými činnostmi, pokud respektují pravidla a ostatní děti neruší.

14.30 -14.45                   vstávání, oblékání, větrání lůžkovin

14.45 -15.00                   svačina

15.00 -16.55                  odpolední zájmová činnost

spontánní hra dětí – ve třídě nebo na zahradě dle počasí, individuální aktivity s předškoláky a dětmi s OŠD

( od 16.00 jsou děti ze žlutého a červeného pavilonu soustřeďovány ve  třídě Kuřátka v přízemí pavilonu A ,                                                 děti ze zeleného pavilonu ve třídě  Motýli)  nebo na zahradě MŠ, odchod dětí domů

 

Časový rozpis je orientační – aktivity a jejich rozvrh se přizpůsobuje potřebám dětí, činnosti přenášené do venkovního prostředí se přizpůsobují klimatickým podmínkám.