ORGANIZACE POBYTU DĚTÍ V MŠ
6.30 – 8.30 spontánní hry a pohybové činnosti, (do 7.15 se děti scházejí na pavilonu A a C, ve třídě v přízemí )
8.00 – 8.15 individuální a řízená práce s předškoláky a dětmi s OŠD
8.30 – 8.55 komunitním kruhu – návrh programu, pohybové a hudebně-pohybové hry, pohybová cvičení, dechová cvičení, cvičení v tělocvičně, 9.00 – 9.15 svačina
9.15 – 11.50 činnosti iniciované pedagogem – řízené, nepřímo řízené, kolektivní, skupinové, individuální,
příprava na pobyt venku – oblékání
pobyt venku (v maximálně možném rozsahu) – vycházka, pobyt na zahradě – spontánní činnosti a hry, hodnocení,
11.50 -12.00 svlékání, hygiena, příprava na oběd
12.00 -12.40 oběd
12.30 – 13.15 převlékání na odpočinek, odchody dětí domů
klidové činnosti – prohlížení časopisů, rozhovory na lehátku, poslech pohádek před spaním
13.15 -14.30 relaxace, klid na lehátku, (děti, které zůstávají v MŠ po obědě,
odpočívají na lehátku minimálně po dobu nezbytnou k úklidu třídy , umývárny a toalet)
Spánek (děti s nižší potřebou spánku mohou v době odpoledního
odpočinku odcházet do třídy a zabývat se klidovými činnostmi, pokud respektují pravidla a ostatní děti neruší.
14.30 -14.45 vstávání, oblékání, větrání lůžkovin
14.45 -15.00 svačina
15.00 -16.55 odpolední zájmová činnost
spontánní hra dětí – ve třídě nebo na zahradě dle počasí, individuální aktivity s předškoláky a dětmi s OŠD
( od 16.00 jsou děti ze žlutého a červeného pavilonu soustřeďovány ve třídě Kuřátka v přízemí pavilonu A , děti ze zeleného pavilonu ve třídě Motýli) nebo na zahradě MŠ, odchod dětí domů
Časový rozpis je orientační – aktivity a jejich rozvrh se přizpůsobuje potřebám dětí, činnosti přenášené do venkovního prostředí se přizpůsobují klimatickým podmínkám.